Poště klesá zisk rychlostí blesku
Zejména před Vánoci jste se jistě ve svém okolí setkali s různými stávkami, které tkvěly v oblasti poštovních služeb. Pošťačky stávkovaly pouhý jeden den, ale chtěly ukázat na to, že i ony jsou pouze lidé, kteří s sebou nenechají zametat. Jenže s velkými návaly hlavně před Vánoci zkrátka musely počítat. Vždyť se odesílalo spoustu dárků, pohlednic, pozdravů a jiného. Naopak se také objednávala hromada věcí z internetu, protože v obchodech holt nebyly věci k nalezení. Navíc je internetový obchod o něco pohodlnější než běžné běhání v obchodních centrech. Hlavně šetří čas.
S přístupem na poštách jsou ale lidé nespokojeni, a to už dlouhodobě. Svými přístupy zaměstnanci pošty jen zneklidní a mnohdy i naštvou své klienty. Jistě jste se i vy dlouho nesetkali s příjemnou slečnou za okýnkem na poště. Proto se není ale čemu divit, když lidé začali raději preferovat různé kurýrní služby než služby České pošty. Pošta by si z tohoto faktu nedělala hlavu, pokud by se ale nejednalo o snížení jejího zisku. Ten totiž klesl zhruba na sto devadesát miliónů korun.
Suma je to opravdu vysoká, ale oproti předloňskému roku je to zanedbatelná částka. V roce 2014 totiž ona suma činila něco přes tři sta milionů. To je skoro dvojnásobek a s tím se pošta lehce nesmíří. Možná by se nejdřív měla zamyslet, s jakým přístupem a jaké lidi si na své pobočky pouští. Možná právě to, že pošťačky nezvoní s doporučenými dopisy a automaticky hází požadavky o vyzvednutí do schránky, zapříčiňuje tak vysokou nespokojenost a tak nízké tržby.
Dalším důvodem, proč tržby poklesly, je také zdražování balíků. Z tohoto zdražování se očekávají vyšší opětované zisky (což se prozatím ale nepotvrzuje), ze kterých má přijít pětatřicet procent na odměny zaměstnancům. Jejich loňské stávkování tedy nepřijde tak úplně v niveč. V konečném důsledku jim to stálo za to.