Rady, jak úspěšně podnikat s franšízovým konceptem
Franchising – možnost, jak uspět ve světě byznysu. Respektive je to způsob podnikání, který s sebou nese minimální nejistotu a vysokou pravděpodobnost úspěchu. Ale samozřejmě i v tomto případě platí, že je třeba vědět, jak úspěšně vést pobočku známé značky, jakou je například Extéria Market. Získání léty prověřeného know-how je sice skvělé, na druhou stranu není to jen o prověřeném know-how.
Postavte svůj byznys na čtyři pilíře
Aby byla pobočka franšízové společnosti skutečně úspěšná, je nutné postavit svůj byznys na čtyřech pilířích. Jedním z nich je koncept, kterému budete rozumět. Není dobré vybírat si franšízový koncept jenom na základě možných zisků. Stejně tak se dívejte na to, aby koncept měl na trhu své nezastupitelné místo. Tím si budete jisti, že má franšíza smysl z dlouhodobého hlediska, nikoliv jenom v současné situace, která na trhu vládne.
Druhým pilířem je partner. Je důležité mít vedle sebe oporu, která je zejména v začátcích podnikání důležitá. I když je franšízové podnikání spíše nástupem do už rozjetého vlaku, oporu po svém boku stejně budete potřebovat.
Třetím pilířem, který hraje velkou roli už při výběru toho ideálního konceptu, je systém, na jakém funguje. Systém by měl vynášet statisíce měsíčně, v opačném případě nemá franšízový koncept smysl.
Tím posledním pilířem jste pak vy – na vás to bude všechno stát.
Snažte se nabídnout zákazníkům něco víc
I když jste si otevřeli pobočku pod známou a zavedenou značkou, stejně se snažte přijít na něco víc, co svým klientům můžete nabídnout. Pokud máte pocit, že jinde se tvoří dlouhé fronty, vymyslete takový systém, díky kterému klienti nebudou muset čekat. Snažte se být lepší než vaše konkurence, ale stejně tak lepší než ostatní pobočky značky, pod kterou působíte.