Práce

Jak zefektivnit práci zaměstnanců?

Mnohé společnosti v posledních týdnech propustily řadu zaměstnanců a snaží se udržet se nad vodou i s tím málem pracovníků, kteří v podniku zůstali a které mohla firma dále platit. Jenže v mnohých podnicích dochází k jednomu problému – zaměstnanci nejsou dostatečně efektivní, práce prakticky stojí a zaměstnavatelé si pokládají otázku, jak je motivovat nebo jak to udělat, aby se práce odváděla rychle, aby efektivita zaměstnanců rostla a aby společně s ní rostl také potenciál zaměstnanců. Naštěstí máme několik tipů, které v této situaci pomohou.  

Rozložte pracovní dobu 

Jednou z možností, jak zefektivnit práci zaměstnanců, je rozložit jejich pracovní dobu, respektive udělit jim možnost, aby si pracovní dobu mohli samovolně rozložit. Tímto rozložením pracovní doby se myslí rozvržení pracovní doby tak, aby obsahovala jak plnění pracovních úkolů, tak chvíle, během kterých lze polevit. Díky odpočinkovým chvílím se zvýší soustředění při plnění pracovních úkolů a dojde k zefektivnění práce.  

Nebuďte ani proti dvacetiminutovým zdřímnutím, které následují po obědě. Když se i přesto na pracovišti zachová řád, bude to jenom přínosem. Důkazem toho jsou mnohé velké společnosti, které se netají tím, že dopřávají svým zaměstnancům siestu po obědě.  

Zlepšete pracovní prostředí 

Ptáte se, proč je práce formou home office efektivnější než práce v kancelářích? Důvodem toho je především pracovní prostředí. Člověku se pracuje lépe tam, kde je mu příjemně. Proto by si každý zaměstnavatel měl dát za úkol jednu věc, a sice zpříjemnit pracovní prostředí zaměstnanci. Jen tak docílíte toho, že bude efektivně pracovat, že bude spokojený a že jeho práce bude zároveň velice dobře odváděná. Se spokojeností pracovníka roste také spokojenost zaměstnavatele, jelikož práce je odváděná opravdu bravurně.