Podnikání

5 konkurenčních výhod, které vám přinese CRM systém

Používání správných nástrojů ovlivňuje podnikání mnohem více, než si většina lidí připouští. V souvislosti s budovám loajální zákaznické základny je naprosto klíčový vhodně zvolený CRM systém. Pokud jste se o problematiku řízení vztahů se zákazníky příliš nezajímali, pravděpodobně jste zbytečně zbrzdili rozvoj svého byznysu. Udělejte krok kupředu a seznamte se s výhodami, které vám může aktivní používání moderní aplikace nabité množstvím funkcí přinést. A že jich je víc než dost.

1. Cílení a budování vztahů s novými zákazníky

Kdykoliv u vás někdo nakoupí nebo využije vaše služby, poskytne vám důležité informace. Systém CRM vám je umožní kategorizovat a následně analyzovat. Na základě dat bezpečně poznáte, kdo je váš typický zákazník – a na jakou skupinu se zaměřit.

2. Posílení vztahů se stávajícími zákazníky

Akvizice nových klientů je pro firmu přínosná, ale také 5 – 25 krát dražší než udržování zákazníků, kteří již s vámi spolupracují. A jak vám je CRM pomůže udržet? Odpověď opět najdete v datech – ta vám napoví, jaké produkty klienti potřebují a mimo to vás upozorní, kdy je vhodná doba pro reklamní kampaň.

3. Efektivní práce s daty

Bez ohledu na druh podnikání oceníte možnost individuálního uspořádání klientských informací. Kategorizace, filtrování či následná transformace uložené komunikace na obchodní příležitosti – to je jen stručný výčet funkcí, které nabízí i jednoduché CRM zdarma.

 

4. Hýčkání nejlepších zákazníků

Paretovo pravidlo praví, že 80 % zisku pochází od 20 % klientů. Ty byste si měli náležitě hýčkat a ukázat jim, že si vzájemné spolupráce považujete. Díky CRM nejdůležitější zákazníky snadno identifikujete a stejně jednoduše pro ně připravíte speciální kampaň.

5. Automatizací k časové úspoře

Minuta sem, minuta tam – kdybyste si spočítali, kolik času strávíte činnostmi, které lze pomocí CRM systému automatizovat, dojdete k závěru, že jste si jej měli pořídit už dávno. Automatické ukládání komunikace, synchronizace dat nebo odesílání předdefinovaných e-mailů představují pomyslnou špičku ledovce.