Ekonomika

Coca-Cola se těší ze zvýšení zisku. Na jakou sumu si sáhla?

Málokterá společnost se může pyšnit tak vysokými zisky jako Coca-Cola. Tento sladký nápoj je mezi námi už po generace a stále je tak oblíbený. I když je šíleně sladký a i když podporuje obezitu, přesto je hojně kupovaný a lidé si ho nemohou vynachválit. Nemůžeme se tedy divit tomu, že se právě gigant v podobě Coca-Coly opět těší ze stále větších zisků, které až tají dech, jak jsou obrovské. Tipli byste si, na jakou sumu se Coca-Cola dostala nyní?

Kdo by neznal sladký nápoj zvaný Coca-Cola, který má vždy poutavé reklamy v televizi. Jeho obal je taky dobře známý, je přece červený s výrazným bílým nápisem. Tato společnost se každým rokem těší z vysokých zisků, ale letos je její radost ještě větší, když došlo k tak rapidnímu zvýšení!

Jaký byl čistý zisk společnosti?

O firmě Coca-Cola se každé čtvrtletí baví mnozí investoři, kteří předpokládají různé zisky. Ani jeden však nečekal, že se zisky dotknou tak enormně vysokých čísel! Jenom za první čtvrtletí dosáhla firma Coca-Cola neuvěřitelných 1,3 miliardy dolarů, což je v necelých devětadvacet miliard korun. Jedná se tedy o zvýšení o šestnáct procent, s nímž nikdo nepočítal, přesto mile překvapilo.

Pokud bychom měli srovnat první čtvrtletí letošního roku a poslední čtvrtletí loňského roku, radost trochu poklesne. Vloni v posledním čtvrtletí byly totiž zisky o něco větší, a sice činily 1,8 miliardy dolarů).

Co pomohlo k navýšení zisku?

Možná se ptáte, co pomohlo k navýšení zisku. Je toho hned několik. Zejména došlo ke zvýšené poptávce po zbrusu novém produktu Coca-Cola Zero Sugar, což je produkt, který je na trhu skutečně chvilku. Jedná se zároveň o produkt, který nahradil známou Coca-Colu Zero.

Kromě těchto příchutí však roste poptávka po dalších nízkokalorických produktech firmy. Například roste poptávka po limonádě Diet Coke, což je vlastně Coca-Cola Light.