Práce

Pravidla, díky kterým budete řídit svého šéfa

Za svého šéfa většinou nemůžeme, šéfové umí být přísní, ale na druhou stranu také upřímní a někdy až milí. Každý ve svém zaměstnání vychází se svým nadřízeným jinak, ale všichni mohou využít několik zásadních pravidel, které mohou takzvaně “řídit šéfa”, aby vás jakožto zaměstnance hodnotil trochu lépe. I když je tedy pravdou, že za svého šéfa nemůžeme, že jeho chování ani nelze předvídat, je tu pár pravidel, díky kterým s ním můžete dobře vycházet a na základě kterých vás bude hodnotit daleko lépe než doposud.  

Snažte se porozumět potřebám nadřízeného 

Abyste získali důvěru nadřízeného, měli byste se snažit porozumět jeho potřebám. Pokud chcete mít dobré vztahy se svým šéfem, pochopte jeho potřeby a snažte se porozumět jeho přáním i obavám. Pokud se vám podaří v něm vzbudit pocit, že mu rozumíte, najednou bude růst jeho důvěra k vám a a budete hned lépe hodnoceni.  

Samozřejmě nemyslíme tím to, abyste se stali takzvanými “vlezdoprdelkami”. Myslíme tím, abyste se ho snažili pochopit a porozumět mu, na druhou stranu musí vidět, že práce, kterou odvádíte, je hodna lepšího ohodnocení.  

Poděkujte mu za pomoc 

Málokterý zaměstnanec to dělá, většina zaměstnanců si myslí, že je šéf jen kritizuje, ale ten ve skutečnosti spíše pomáhá. Pokud vám šéf nabídne pomocnou ruku, využijte ji a oceňte jeho pomoc, poděkujte mu. Stejně tak můžete ocenit i přístup k jinému problému nebo k jinému zaměstnanci.  

Navrhujte řešení, nestěžujte si 

Pokud budete za nadřízeným chodit neustále s problémy, na které si budete stěžovat, nebudete patřit mezi oblíbence a nebudete kladně hodnoceni. Raději přicházejte s možnými řešeními situací, které on sám vyřešit nemůže.  

Samozřejmě nemusí být vaše řešení přijato, ale také nemusí být ani odmítnuto. Návrhy řešení jen vyvolávají další myšlenky – brainstorming se tomu říká. Nikdy nevíte, co druhého napadne na základě toho, co napadlo vás.